專訪|周國賢提早一年出個人單曲:呢個時勢唔做唔知幾時有得做

記得上年5月,當時身處泰國的周國賢(Endy)在YouTube上載半首《塵世美》,說:「當了歌手這麼多年,從來沒有試過在一首歌未正式有錄好的final version前,便已經把它公開⋯ 希望大家明白我這麼做的原因,是因為我覺得時代真的改變了,有些東西如果不趁早做,過了適當的時候、過了品味期限、它便會變質。」
踏入2021年,Endy除了演員工作外,也重拾樂隊Zarahn主音的身份,最近個人單曲《塵世美》也正式面世。早前他接受《01眾樂迷》專訪時,除了分享靈修期間的領悟外,也談起最近重返舞台唱歌的感覺,他直言:「其實我掛住夾band嘅感覺多啲,但係喺舞台嘅感覺都係掛住嘅。始終過咗咁多年,都係喺上面先搵到一啲活生生、生存嘅感覺。」
撰文:劉傳謙
攝影:葉志明
場地:太古城中心

最近推出新歌《塵世美》的周國賢,今年繼續同時兼顧演員事業,除了在電影《熱唱吧》中飾演張智仁外,也在AGA新歌《理性與任性之間》中亮相。(葉志明攝)

認香港生活節奏太急促

時間回到2019年11月,當時Endy把Instagram設為不公開用戶,更把帖文及粉絲人數大清洗,令外界猜測是否再受情緒病困擾。他笑說:「間唔使都會咁,佢自己del咗都冇辦法㗎!」後來大家都清楚,原來Endy在這段時間先後到日本及泰國靈修,他指過去曾經在紐西蘭、日本和加拿大生活,加上在清邁生活的10個月,他坦言已經找到最適合自己的生活節奏:「我覺得自己係適合住喺一啲都市以外嘅地方,因為當生活節奏太快嘅時候,我其實會覺得好辛苦。我唔係要去深山修煉嗰種,但係我真係啱慢,可能係我份人比較鈍,唔想令到身邊嘅人好炆,會畀人話諗嘢好慢,做嘢要快啲,但係我真係仲思考緊。以前我都會鞭策自己要諗嘢快啲,但係依家會覺得,其實慢咪慢囉,點解要畀人影響啫?其實會唔會係我慢,而係你哋太快呢?其實慢慢地、靜靜地做好一件事,都好過你好急躁咁做到100件事。」

用飲食領悟活在當下

在靈修期間,Endy指自己終於領悟何謂活在當下:「你都唔可以長期鞭打自己,因為過咗去就係過咗去,好多事情如果你太過懷緬過去嘅好,或者係鞭打自己嘅唔好都冇用,無補於事。但係活在當下講就好容易,做起上嚟就真係好難。」他記得在靈修期間用餐時,導師就下令自己不能交談,不要看著身邊的其他人,而在進食時,在吞下每一口食物前都要咀嚼30-40次。他直言最初會覺得悶,但後來就開始在過程中領悟真諦:「習慣咗之後你打開自己嘅味蕾,感官會放大咗,將來你可以應用喺生活當中其他點點滴滴,行路又好,沖涼又好,就算係做一啲好細微、瑣碎嘅事,如果你用心去做,你會知道點樣去享受呢個動作。而唔係好似之前咁,『刷牙咪刷牙囉!』,當你所有嘢都變得機械化就慘啦。」

簡單如改善飲食中的小動作,就足以令Endy學懂享受生活中每個微小的動作。(葉志明攝)

不後悔15年前成立Zarahn

在泰國生活期間,Endy指自己也不時反思人生:「其實係幾得意嘅,例如某一啲時間點如果做咗另一個選擇,依家究竟會點?嗰陣會諗返好多呢啲深層次嘅嘢。」他坦言自己41年的人生之中遇過無數兩難局面,腦海中也幻想過在平行時空下的自己:「例如好多人會問我,2005年《極樂》出咗嘅時候,其實個人發展都好似幾好,點解當年要走咗去做Zarahn呢?如果唔搞,可能依家會穩陣好多。但係直到依家,我都冇後悔過任何決定,我唔覺得做所有嘢都有啱與錯,只係會話如果有機會畀我揀多次,我就可以帶住呢個意識同記憶,所有嘢唔好咁情緒化地去做每一個決定。」

過去周國賢曾與Zarahn一班兄弟以期間限定形式同台演出,而(資料圖片)

為完成童話三部曲重組

Zarahn在2010年後非正式地進入休眠狀態,直到今年再以《猛鬼街》宣布重組。Endy坦言成立樂隊是個熱血的決定,後來成員間各自有個人發展,也經歷過不少爭執,談起重組的決定,他解釋:「過咗呢啲情緒上嘅風暴之後,大家又喺唔同嘅範疇經歷好多嘢,最後可以聚返埋一齊。今次選擇重新出發做樂隊,唔係話想喺樂壇達成一啲成就,亦都唔係好籠統咁話要完成我哋4個人嘅一啲願望。其實我哋淨係想完咗佢,我哋係要完成呢件事,但係唔係話要好大力咁做,一啲都唔辛苦,反而所有嘢都係一呼一吸,亦諗唔到一個原因點解我哋要唔做,所有嘢都係自然發生。」

Zarahn今年曾擔任KOLOR演唱會嘉賓。(資料圖片)

最近Endy都要分開Zarahn主音及個人身份工作,事隔11年再正式合作,他笑說鼓手Jerry變得非常幽默:「佢由打鼓變咗炒股,再做埋飛機師,依家生咗個仔之後,都唔知佢人生經歷緊啲咩階段,佢好似做每一樣嘢,舉手投足都充滿喜劇細胞。我哋其實已經好認真咁做訪問,但係佢……你可以睇返之前啲訪問,佢真係好正。我覺得佢真係可以向喜劇發展。」

一想起最近看見Jerry的舉手投足,Endy就忍不住笑。(葉志明攝)

稱尚在學習階段:從來都唔會滿意自己

不論個人身份還是以Zarahn名義發展,近年Endy的演出都深受樂迷歡迎,演唱會幾乎全數爆滿。談起開始重拾在舞台表演的感覺,他謙稱自己一直在學習階段,例如每次在台上演繹時,他都要適應不同舞台上所帶來的新鮮感,又認為自己與作為一位成功的歌手尚有一大段距離:「唱功有待進步,呢個就一定嘅。而我覺得自己嘅致命傷係冇自信,但係我好鍾意呢種做所有嘢都冇自信而帶來嘅嗰種驚青嘅感覺,對我嚟講,咁先至係Live。但係要進步嘅嘢實在太多,每一個時期望返之前嘅自己都唔會滿意,從來都唔會滿意自己。」

他也談起自己最近開始練彈琴,希望可以如彈結他般揮灑自如:「其實我一路都有彈琴嘅,都有用琴寫歌,而以前間中都會用彈琴嘅形式表演,但係我最主要嘅樂器都係結他,我都想提升返彈琴嘅技術,如果可以令佢同彈結他嘅表現平起平坐,咁就最好。」

Endy稱自己一直處於學習階段,堅持尋求進步。(葉志明攝)

三線發展音樂事業

「人生唔會有一個類似打爆機,長期好似喺派對咁慶祝緊,好開心嘅時候。我以前會好嚮往有呢個時候,但係人生唔係咁,而係隨時下一秒就會有啲事情要發生,當然唔係話要長期處於好緊繃嘅狀態,但係都要隨時戒備。」這是Endy經歷去年後學懂的事,同時也是提早籌備獨唱歌的原因:「Zarahn嗰邊,童話三部曲已經如火如荼;我都會保持同其他歌手合作,嚟緊會有一位女歌手同我有超過一首歌嘅作品推出。而我嘅solo歌本身係想排到出年先發生嘅,但係因為……你知啦,呢個時勢再唔做,都唔知幾時先有得做啦,所以就不如郁咗先啦!所以幾辛苦都好,我依家都會三線發展,仲未計電影嗰邊!」

Endy預告將來會與某一位女歌手合唱多於一首歌曲。(資料圖片)
Close

Cart (0)

Cart is empty No products in the cart.